مقالات فاکتور

موارد مهم در پروفرما

موارد مهم در پروفرما
موارد مهم در پروفرما

موارد مهم در پروفرما

پروفرما یا پیش فاکتور در واقع همان کاغذهایی است که میان خریدار و فروشنده رد و بدل می شود و در ان اطلاعاتی در رابطه با یک یا چند محصول از قبیل تعداد , شرایط , توضیحات بیشتر , قیمت , شرایط پرداخت , زمان تحویل کالا , مدت اعتبار پروفرما , مبدأ کالا  و…. قید شده است پروفرما معمولا در حوزه واردات کالا استفاده می شود و وارد کننده کالا از این سند معمولا برای ارزیابی شرایط فروشنده , گرفتن مجوز های لازم در زمینه واردات کالا به کشور , اقدامات مرتبط به تخصیص ارز , برآورد هزینه های نهایی واردات کالا مورد استفاده قرار میگیرد .در ادامه بیشتر به موارد مهم در پروفرما یا همان پیش فاکتور , ضرورت و موارد استفاده از آن  می پردازیم . بازرگانی مهران ارائه کننده خدمات فاکتور فروش رسمی با صدور آنلاین و فوری و کاملا قانونی فاکتور  در خدمت شماست . جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با    :

  • پروفرما یا اینویس چیست ؟
  • موارد مهم در پروفرما
  • ضرورت استفاده از پروفرما
  • موارد استفاده از پروفرما
  • شماره و تاریخ پروفرما
  • پکینگ لیست چیست ؟

خرید فاکتور رسمی

پروفرما یا اینویس چیست ؟

پروفرما یا اینویس نوعی پیش فاکتور بوده که از آن در معاملات مالی برای دو هدف مانند گرفتن مجوز مورد نظر از وزات صمت و نیز اطلاع از شرایط و وضعیت دقیق کالا مورد استفاده قرار میگیرد .همه پروفرما مهین یکسانی دارند و عناوین ذکر شده در انها یکی بوده تنها داده های مرتبط به کالا اعم از قیمت , نحوه بسته بندی , تاریخ تولید و انقضا , تعهدات طرفین معامله و یا هزینه های مرتبط به کرایه متغیر است .

موارد مهم در پروفرما

از جمله موارد مهم در پروفرما می توان به اطلاعات فروشنده و خریدار , شماره و تاریخ پیش فاکتور , تعداد , قیمت واحد و تعداد کل , توضیحات کامل کالا , شرایط پرداخت , زمان تحویل , شرایط تحویل و محل تحویل , مشخصات مارکینگ و شماره شناسایی وسیله حمل , شماره و نوع استاندارد کالا , مدت زمان اعتبار شرایط پروفرما , مهلت سه هفته ای تکمیل اسناد حمل توسط فروشنده در اعتبار اسنادی , جمع وزنی , وزن خالص و ناخالص کالا , تفکیک قیمت خالص کالا , نحوه روش حمل اعم از دریایی , ریلی , جاده ای یا هوایی ؛ جمع حجمی و تعداد کانتینر و کامیون , شرکت حمل ؛ کشور سازنده کالا ؛ درج موارد مرتبط به بازرسی بین المللی کالا ؛ درج مسائل مرتبط با آموزش یا خدمات پس از فروش ؛ لوازم یدکی ؛ نوع بسته بندی , تعداد بسته بندی ؛ مشخصات حساب بانکی فرد فروشنده ؛ آدرس , تلفن , فکس ایمیل ؛ اجازه حمل به دفعات ؛ ضمانت قراردادی ؛ اجازه انتقال از وسیله ای به وسیله ای دیگر و نیز هزینه های گواهی کردن را نام برد .

تفاوت های حسابداری عمومی و خصوصی

ضرورت استفاده از پروفرما

حال که به موارد مهم در پروفرما اشاره نمودیم اهمیت و ضرورت استفاده از این پیش فاکتور را نیز بیان می کنیم ؛ کاهش زمان معامله , کاهش خطاها , از طریق بانک ها موجبات پرداخت را ایجاد می کند ؛ بیانگر اطلاعات مفصل و کامل در خصوص معامله است و نیز نوعی قرار داد قانونی به شمار می آید که به شکل قانونی از آن استفاده میگردد .

موارد استفاده از پروفرما

  • استفاده برای مزایده یک قرارداد صادرات
  • هنگامی که خریدار مطابق با پروفرما مبلغ را پرداخت نماید شخص صادر کننده باید کالا را به همراه رسید برای خریدار ارسال نماید .
  • پیش فاکتور دامنه قیمت را مشخص کرده و اگر خریدار آن را قبول کند قرار داد بسته شده و فاکتور پس از آن برای وی ارسال میگردد .
  • خریدار خارجی کالا برای دریافت مجوز لازم تجارت از آن استفاده می کند .
  • دریافت ارز خارجی یا تخصص ارز ؛ می توان با استفاده از پیش فاکتور شروع تجارت خود را به دولت اعلام کرده و از امتیازات ارائه شده در خصوص تخصیص ارز استفاده کرد .

شماره و تاریخ پروفرما

یکی از موارد مهم در پروفرما توجه به اعتبار پروفرما است که مطابق با نظر دو طرف قرارداد تنظیم و ثبت می گردد مطابق این تاریخ برگه پیش فاکتور تا زمان معینی اعتبار دارد و پس از ان تاریخ دیگر هیچگونه اعتبار مادی و معنوی نداشته و قابل استفاده نیست ؛ در رابطه با شماره پیش فاکتور نیز باید گفت که این شماره به شرکت فروشنده مربوط شده و توسط فروشنده کالا تعیین می شود .

پکینگ لیست چیست ؟

7کینگ لیست سندی بین المللی بوده که در آن اطلاعات مهم صادراتی یا وارداتی مانند ابعاد , وزن , نحوه بسته بندی و…درج می شودپکینگ لیست را می توان در کنار فاکتور تجاری ارائه نمود هر چند که نمی تواند جایگزین فاکتور  تجاری شود .

اصول حسابداری چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *