اخبار سکه و ارز

موج جدید صعود طلا در بازار جهانی

موج جدید صعود طلا در بازار جهانی
موج جدید صعود طلا در بازار جهانی

موج جدید صعود طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در روز دوشنبه (26 اردیبهشت ماه ) تحت تأثیر کاهش بازده اوراق قرضه و از سویی نگرانی ها بابت افزایش مبتلا به کرونا ویروس در برخی کشورهای آسیایی به بالاترین حد به بیش از سه ماه گذشته صعود کرد .

طبق برخی گزارشات و به نقل از ایسنا بهای هر انس طلا برای تحویل فوری با 6/ درصد افزایش به 1854 دلار و 92 سنت رسید همچنین در بازار معاملاتی آتی آمریکا بهای هر انس طلا با 8/ درصد افزایش به 1854 دلار و 40 سنت رسید .

شرکت دیلی فارکس در این باره افزود : بازده اوراق خزانه کاهش پیدا نموده و اینگونه به نظر می رسد که نگرانی ها نسبت به شیوع مجدد کرونا ویروس , سنگاپور , تایوان و دیگر بازارهای آسیا اقیانوسیه وجود دارد که این باب تقاضا برای دارایی امن را افزایش می دهد .

بازده اوراق خزانه ده ساله آمریکا در طی هفته گذشته به پایین ترین حد خود رسید و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر نمود .

سنگاپور پس از انتشار بالاترین آمار ابتلا به کرونا در طی ماه های گذشته بیشتر مدارس را در روز چهارشنبه تعطیل می کند همچنین تایوان نیز محدودیت های تازه ای برای تجمعات و تردد وضع نموده است در کشور هند نیز که بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را پس از کشور آمریکا دارد آمار افراد مبتلا در روز یک شنبه به عدد 24.7 میلیون نفر رسید .

به همین منظور سرمایه گذاران منتظر نشست جزئیات نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه منتشر می گردد تا بر این اساس به ارزیابی سیاست پولی و دیدگاه مقامات این بانک نسبت به رشد تورم بپردازند .

طبق بیانات مارگارت یانگ استراتژیک شرکت دیلی فارکس , تورم باعث افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت و میان مدت می باشد همیشه نگرانی هایی نسبت به تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا وجود داشته اما تازه ترین آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا باعث کاهش این نگرانی ها شده است .

طبق گزارشات رویترز , بانک مرکزی آمریکایی متعهد می باشد تا نرخ های بهره را تا هنگام به اشتغال کامل رسیدن اقتصاد و افزایش دو درصدی نرخ تورم را در رکود پایین حفظ نماید که در این وضعیت سود و برد با طلا که پناه امن دارایی در برابر تورم است خواهد بود . اخبار سکه و ارز را با بازرگانی مهران دنبال کنید

فروش فاکتور رسمی معتبر در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *