اخبار کالا

ایجاد بازاری شفاف و رقابتی در بورس کالا

ایجاد بازاری شفاف و رقابتی در بورس کالا
ایجاد بازاری شفاف و رقابتی در بورس کالا

ایجاد بازاری شفاف و رقابتی با عرضه املاک اشخاص حقیقی در بورس کالا

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس , شفافیت و رقابت در بخش تولید زیربنای توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال در توسعه کشور بوده و تاثیر مهمی در این امر دارد بدین سبب مجلس در طرح جهش تولید مسکن زمینه عرضه کامل مصالح ساختمانی در شرایطی رقابتی و شفاف رادر بورس کالا فراهم نموده است .تا بدین ترتیب انبوه سازان بتوانند با خیالی راحت موارد مورد نیاز را خریداری نمایند .

بر اساس گزارشات و به نقل از بورس کالا , علی رضا پاک فطرت اظهار نمود که بورس کالا با توجه به میزبانی از مبادله کالاهای مهم و مواد اولیه استراتژیک کشور نقشی مهم و اساسی در اقتصاد کشور را ایفا می نماید همچنین تمرکز عرضه محصولات زنجیره تولید در بورس کالا به شفافیت و رقابت در بخش تولید کمک شایانی خواهد نمود .

ایشان در ادامه افزودند : در صورتی که تولید انگیزه رشد نداشته باشد به دنبال آن نیز اشتغال و توسعه ایجاد نمی گردد و بدین سبب اتخاذ تصمیمات درست و صحیح سیاست گذاری برای رشد انگیزه تولید و سرمایه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .

پاک فطرت ادامه داد : باید در جهت اعتماد مردم به بازار سهام تلاش شود و امیدواریم با برنامه های درست اجرا به زودی بازار سرمایه کشور جایگاه واقعی خود را در نظام اقتصادی کشور بیابد همچنین در حوزه بازار سرمایه طرح هایی در مجلس به تصویب رسیده که مهم ترین آنها مرتبط با بورس کالاست , طرح جهش تولید و تأمین مسکن است .

عضو کمیسیون عمران مجلس به این نکته نیز اشاره نمود : در طرح جهش تولید و تأ مین مسکن مقرر گردیده است که سازندگان مسکن بتوانند از طریق بورس کالا و ابزارهای مالی مصالح ساختمانی خود را تأمین نموده و یا حتی پیش خرید نمایند که این امر در جهت سهولت در تولید , تعادل قیمت ها همچنین حذف واسطه ها تاثیر زیادی خواهد داشت .

وی در ادامه افزود : نوسانات کاذب قیمت و از طرفی شفاف نبودن معاملات از جمله معضلات بازار مسکن محسوب می شود که عرضه املاک دولتی و نهادهای مختلف در بورس شروع گردیده که این اتفاق در وهله اول شفافیت را بر این معاملات حاکم می نماید از طرفی دیگر متقاضیان نیز در شرایطی برابر امکان خرید خواهند داشت و نظمی مطلوب در این حوزه برقرار میگردد از طرفی امکان عرضه املاک شخصی در بورس فراهم شده که این امر می تواند به کشف عادلانه و درست قیمت املاک در کشور کمک نموده و بازاری شفاف و رقابتی را برای املاک ایجاد می نماید .

پاک فطرت در خاتمه عنوان کرد : روشن شدن نورافکن های شفافیت بر بخش های مختلف و امور اقتصادی مانع از بروز التهاب در بازار و یاریگر در جهت رشد تولید و حذف موانع می باشد بدین ترتیب ورود مسکن در حجم های بزرگ و کوچک به تالار شیشه ای بورس کالا فضایی شفاف را در این حوزه ایجاد نموده و به نفع اقتصاد و مردم گام خواهد برداشت . اخبار روز کالا را با بازرگانی مهران دنبال کنید .

صدور فاکتور رسمی قانونی در 2 ساعت کاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *