اخبار کالا

عزم دولت برای کشیدن ترمز گرانی های کالاهای صرفی

عزم دولت برای کشیدن ترمز گرانی های کالاهای صرفی
عزم دولت برای کشیدن ترمز گرانی های کالاهای صرفی

عزم دولت برای کشیدن ترمز گرانی های کالاهای صرفی

گرانی برخی کالاهای مصرفی در هفته های اخیر روند صعودی داشته در این رابطه دبیر اتحادیه بنکداران می گوید گرانی های اخیر به کمبود کالا مربوط نمی باشد و تنها در سودجویی و فرصت طلبی برخی افراد ریشه داشته دراین خصوص رئیس جمهور بر تثبیت قیمت ها و کنترل بازار تأکید نموده است .

به نقل از ایرنا با نگاهی به وضعیت بازار کالاهای مصرفی می توان فهمید که این کالاها در ماه های اخیر روند صعودی داشته اشت بر اساس آخرین آمار وزارت صنعت , معدن و تجارت می توان مشاهده نمود که قیمت کالاهای اساسی مانند برنج , روغن , شکر و مواد پروئینی با افزایش همراه بوده است .

در ماه های گذشته عده ای افراد سود جو با تغییر قیمت ها اقدام به گرانفروشی کرده و کالاهای را با قیمت های صعودی به مردم عرضه نموده اند و این موضوع سبب شده تا برخی کالاها از سبد خانوار ها حذف و یا خرید آن توسط مردم کاهش یابد .

طبق گزارشات میدانی در هفته های گذشته شکر به بیش از 13 هزار تومان با افزایش 2.8 درصدی , گوشت گوساله و گوسفندی  بیش از 130 هزار تومان با افزایش 2 الی 4 درصدی و همچنین گوشت مرغ نیز به قیمت هر کیلو 27 الی 30 هزار تومان رسیده است .

با در نظر گرفتن اهمیت مسأله بازار کالاهای اساسی , مقابله با نابسامانی بازار کالاهای مصرفی مسئله ای بوده که از همان ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در مرداد سال جاری مورد توجه قرار گرفت .

قبل از این سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفته بود که در نیمه اول سال جاری نزدیک به 75 هزار و 745 مورد گشت بازرسی برگزار گردیده که به تشکیل 25 هزار و 556 پرونده تخلف با ارزش بالغ بر 582 میلیون و 134 هزار تومان منجر شده است .

آقای ابراهیم رئیسی در جلسات اخیر خود با هیئت دولت , بارها بر اولیت بندی برنامه های اقتصادی کشور و مهار افزایش قیمت ها تأکید نمودند .

چندی پیش رئیس قوه قضائیه نیز بر همکاری و کمک همه جانبه به دولت سیزدهم به خصوص در زمینه کنترل بازار تأکید نمودکه بازار باید از این وضعیت نابسامان خارج گردد و دادستان ها و روسای کل , دادگستری های کل کشور با تمام توان سازمان تعزیرات حکومتی را در این امر مهم , دولت را یاری نمایند .

در این خصوص دبیر اتحادیه بنکداران با اشاره به افزایش قیمت کالا در هفته های اخیر گفت : این تغییرات ناگهانی ایجاد شده ناشی از سودجویی برخی تولید کنندگان , وارد کنندگان و توضیع کنندگان موجب بروز این مشکل شده است .

قاسمعلی حسنی با اشاره به تغییرات مسوولان پس ا انتخابات رئیس جمهوری گفت : برخی از افراد سودجو از فرصت جابه جایی مسوولان و نبود نظارت کافی استفاده کرده و اقدام به افزایش قیمت کالا نموده اند .

وی با اشاره به فراوانی کالا در بازار گفت :با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اسقرار آن شاهد کاهش قیمت کالا هستیم تا بازار به حالت عادی برگردد.

حسنی تصریح کرد : برای تسریع به بهبود شرایط کنونی هم اندیشی دولت و بازار راهگشابوده و دولت می تواند برایبهبود وضعیت بازار از تجربه فعالان این بخش استفاده نماید .

به گفته این مقام مسئول با همکاری دولت و فعالان بخش خصوصی آرامش به بازار بر میگردد .

صدور و فروش فاکتور رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *