اخبار سکه و ارز

دلایل افزایش قیمت سکه و طلا

دلایل افزایش قیمت سکه و طلا
دلایل افزایش قیمت سکه و طلا

دلایل افزایش قیمت سکه و طلا

طبق گفته های رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش انس جهانی و نرخ دلار در بازار ارز , دو عامل اصلی مهم در  افزایش قیمت طلا و سکه در طی روز های گذشته  بوده است .

ابراهیم محمد ولی در گفت و گویی که با برخی خبرگزاری ها داشت در مورد وضعیت سکه و طلا بیان نمود : هر زمانی که نوساناتی در زمینه سکه و طلا روی می دهد بازار سکه و طلا به حالت رکود در می آید و به همین دلیل یعنی کاهش تقاضا , خرید و فروش خاصی نیز صورت نمی دهد .

ابراهیم محمد ولی در این باره افزود : در حال حاضر اونس جهانی نسبت به روز های گذشته با افزایش قیمت همراه بوده و به 1904 دلار و 50 سنت رسیده است همین امر سبب تغییر بازار ارز و افزایش شدن نرخ ها در این بازار گردیده است .

رئیس اتحاد سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد : بنابراین عواملی که ذکر شد اثر افزایشی روی نرخ طلا و سکه داشته است , به صورتی که یک مثقال طلای 17 عیار به 4 میلیون و 680 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار را به 1 میلیون و 80 هزار تومان رسانده است .

وی در ادامه به این نکته نیز اشاره نمود که , همچنین نرخ هر قطعه سکه طرح جدید 10 میلیون و 755 هزارتومان , سکه طرح قدیم نیز 10 میلیون و 450 هزار تومان , نیم سکه 6 میلیون تومان , ربع سکه 3 میلیون و 950 هزار تومان و همچنین سکه یک گرمی 2 میلیون و 350 هزار تومان شده است .

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود : دو عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه , افزایش اونس جهانی و نرخ دلار در بازار ارز بوده است .

وی در خاتمه نیز گفت : پیش بینی درباره قیمت ها کار سخت و کار دشواری است اما انتظار می رود که نرخ ها در بازار ارز کنترل شود تا اثر این کنترل قیمت روی طلا و سکه نیز قابل مشاهده باشد . اخبار سکه و ارز را با بازرگانی مهران دنبال کنید .

صدور قانونی فاکتور رسمی کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *