مقالات فاکتور

تفاوت فاکتور و رسید چیست ؟

تفاوت فاکتور و رسید
تفاوت فاکتور و رسید

تفاوت فاکتور و رسید

یکی از سندهای تجاری بسیار پر کاربرد و رایج فاکتورها هستند ؛ که استفاده از آنها امروزه زیاد شده است این برگه ها توسط فروشنده  برای فرد خریدار صادر شده و نوع اقلام خریداری شده , تعداد آن و قیمتی که طرفین توافق می کنند در آن نوشته می شود ؛ فاکتور و رسید اسناد متفاوتی بوده که شباهت هایی را نیز با هم دارند این دو شامل جزئیات خریدار و فروشنده بوده و از لحاظ قانونی اسناد  قابل مذاکره می باشند  برای اینکه این دو را درک کرد و تفاوت فاکتور و رسید را فهمید در ابتدا باید به شرح هر یک پرداخت . بازرگانی مهران ارائه کننده خدمات فاکتور رسمی با بهترین قیمت صدور آنلاین فاکتور در خدمت شماست . جهت  مشاوره و خرید فاکتور با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • فاکتور چیست ؟
  • رسید چیست ؟
  • تفاوت فاکتور و رسید چیست ؟
  • فاکتور و رسید چه شباهت هایی دارند ؟
  • برای چه مواردی رسید استفاده می شود ؟
  • پیش فاکتور چیست ؟

خرید فاکتور رسمی قانونی

فاکتور چیست ؟

فاکتور سند تجاری بوده که از سمت فروشنده برای فرد خریدار صادر می شود زمان صدور آن نیز قبل از پرداخت است .وظیفه این سند تصدیق پرداخت توسط فروشنده برای کالا و خدمات است این برگه همیشه توسط فروشنده صادر شده و در اختیار خریدار قرار میگیرد مشخصات فاکتور فروش مورد تأیید دارایی , شامل ؛ قیمت , شرایط کالا , درج تاریخ , شماره سریال , مشخصات فروشنده و خریدار , مشخصات کالا , شایط معامله و مهر و امضای فروشنده و خریدار است .

رسید چیست ؟

رسید و یا قبض , سند ورود کالایی است که از یک سفارش خرید تأیید شده و فروشنده پس از انجام پرداخت نهایی به شخص خریدار صادر می کند . و ثابت می کند که مبلغ پرداخت شده است این برگه شامل جزئیات خریدار و کالاهایی مانند کمیت , قیمت , مالیات , تخفیف , امضای فروشنده یا نماینده وی , شماره رسید , کل مبلغ پرداخت شده و تاریخ پرداخت است .

تفاوت فاکتور و رسید چیست ؟

در مقایسه و تفاوت فاکتور و رسید باید گفت ؛ فاکتور میزان و مبلغ بدهی را نشان می دهد اما رسید نشان می دهد که کل مبلغ به چه نحوی پرداخت شده است ؛ فاکتور برای ردیابی فروش کالا یا خدمات ارائه شده بوده  ولی رسید مانند سندی برای خریدار عمل می کند اینکه مبلغ پرداخت شده است ؛ از دیگر تفاوت های فاکتور و رسید می توان به این امر اشاره نمود که صدور فاکتور قبل از پرداخت بوده اما صدور رسید پس از پرداخت است و اینکه فاکتور درخواست پرداخت و رسید تأیید پرداخت است .

فاکتور و رسید چه شباهت هایی دارند ؟

پس از اشاره به تفاوت فاکتور و رسید و مقایسه این دو حال به شباهت های این آنها می پردازیم ؛ اینکه هر دو ابزار قانونی قابل مذاکره ای بوده و بخشی از چرخه خرید محسوب می شوند ؛ این دو سند شامل جزئیات در مورد خریدار و فروشنده هستند و اسناد تجاری به شمار می آیند .

برای چه مواردی رسید استفاده می شود ؟

رسید سندی بوده که اثبات می کند یک تراکنش مالی صورت گرفته است این نوع برگه در معاملات تجاری , و معاملات بازار سهام صادر می شود رسید ها همچنین برای مقاصد مالی به عنوان اثبات برخی هزینه ها ضروری می باشد .

پیش فاکتور چیست ؟

پیش فاکتور کاغذ یا برگه ای است که فروشنده آن را به علت تعیین و ارزش گذاری بر روی کالا و یا خدمتی با تمامی توضیحات لازم اعم از مدت اعتبار و شرایط فروش به خریدار صادر می کند در این برگه اطلاعاتی اعم از نام , تعداد کالا و قیمت آن ثبت می شود همچنین در این برگه تاریخ تعیین می شود که با گذشت مدت آن اعتبار حقوقی پیش فاکتور از بین می رود .

فاکتور برگشت از فروش چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *