مقالات فاکتور

تاریخچه ماشین حساب

تاریخچه ماشین حساب
تاریخچه ماشین حساب

تاریخچه ماشین حساب

از مهم ترین و قدیمی ترین ابزار برای محاسبات اعداد و ارقام انجام جمع و تفریق , ضرب و تقسیم  ماشین حساب ها می باشند این نوع ابزار پر استفاده قدمتی کهن دارد قدیمی ترین ماشین حساب چرتکه ها بوده که نه تنها در زمان های گذشته بلکه در امروزه مورد استفاده قرار میگیرند امروزه ماشین حساب های پیشرفته تر تولید شده که ترکیبی از ماشین حساب و رایانه بوده و قادر هستند انواع  توابع مهم و سخت ریاضی را به نحوه بسیار دقیق و آسان انجام دهند اما همانطور که اشاره شد این ابزار قدمتی قدیمی دارد در ادامه به تاریخچه ماشین حساب می پردازیم . با دانش روز و تکنولوژی مدرن میتوانید صدور فاکتور رسمی قانونی خود را در 2 ساعت کاری از بازرگانی مهران دریافت کنید . همراه ما باشید

صدور فاکتور رسمی قانونی مورد تایید دارایی

تاریخچه ماشین حساب

چرتکه ها

تاریخچه ماشین حساب  به صد ها سال پیش می رسد چرتکه ها اولین ماشین حساب ساخته شده بودند که  در امپراتوری بابل برای انجام محاسبات در حدود 2400 سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار می گرفتند .

اسطرلاب ها

در تاریخچه ماشین حساب پس از چرتکه ها , وجود اسطرلاب ها  در حدود 100 سال الی 150 سال قبل از میلاد مسیح که اولین ماشین حساب های آنالوگی بودند در زمان خود بسیار مهم و پر استفاده بودند چرا که برای محاسبات نجومی مورد استفاده قرار میگرفتند .در زمان های گذشته دستگاه های مکانیکی , مانند کره هافمن نما , اسطرلاب و برج ساعت ساخته شدند اما مشکل این ابزار ها بزرگ بودن آنها بود .

استخوان های نپر

این نوع دستگاه محاسبه دستی بوده که توسط جان نپر ریاضی دان اسکاتلندی تولید شد این ریاضی دان توسط استفاده از لگاریتم چوب خطی را اختراع که به استخوان های نپر یا چوب خط نپر معروف شد بزرگان به کمک این چوب خط عملیات ضرب و تقسیم را انجام می دادند .

ماشین حساب های مکانیکی

اولین ماشین حساب های مکانیکی در دهه 1620 خط کش محاسبه اختراع ویلیام اوترد و ساعت محاسباتی ساخته ویلهام شیکارد بود حدود 20 سال بعد برای محاسبه مالیات پاسکال در فرانسه وسیله ای اختراع نمود و لایبنیتز ماشین حساب محاسبه را ابداع کرد .

ماشین حساب های 4 کاره

اختراع ماشین حساب 4 کاره به سال 1820 به توماس دی کولماس باز می گردد که توسط 20 شرکت در اروپا در سال های 1851 تا 1915 ساخته گردید .

ماشین تفاضلی

ماشین تفاضلی توسط چارلز بابیج در سال 1822 اختراع شد که قابلیت انجام محاسبات هفت عدد مختلف تا سی و یک عدد اعشار را دارا بود .

ماشین حساب کلید دار

در تاریخچه ماشین حساب ابداع دستگاهی به نام کامپیوتمتر توسط در ای فلت آمریکایی تبار در سال 1884 در این راستا بسیار مستمر به ثمر واقع شد محاسبات ریاضی در این دستگاه توسط دکمه های مختلف به صورت ایجاد می شد

ماشین 10 کلیده دالتون

در پی توسعه تجهیزات مکانیکی همچنین در کنار توسعه یافتن این ماشین آلات , ساخت ماشین 10 کلیده دالتون در سال 1902 است که توسط شرکت های بسیاری تولید و ارائه بازار شد .

ماشین حساب های Curta

این نوع ماشین حساب در سال 1948 ساخته و تا 1960 استفاده می شد  و در آن دوران نمونه ای کامل از ماشین حساب های مکانیکی بود این نوع قابلیت جمع و تفریق را داشت و به دلیل اندازه کوچک خود به راحتی در جیب جا می شد .

ماشین حساب های الکترونیکی

این نوع در سال 1963 توسط شرکتی انگلیسی در بازار ارائه گردید ویژگی های آن باتری هایی با عمر بیش از یکسال , دقت بالا و استفاده راحت , محاسبات اعداد و ارقام ریاضی را توسط مدارهای الکترونیکی با ابعاد بسیار کوچک به انجام می رساند بیشتر این نوع برخوردار حافظه ای برای ذخیره اطلاعات هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *